Przejdź do głównej zawartości

Dziewczynka, która wypiła księżyc



Dziewczynka, która wypiła księżyc


Tytuł oryginału: The Girl Who Drank the Moon
Autor: Kelly Barnhill
Tłumacz: Marta Kisiel-Małecka
Wydawnictwo: Literackie
ISBN: 978-83-08-06663-8








Nie byłam pewna czy mi się spodoba. Bałam się, że ta książka będzie głupiutka, zupełnie dla dzieci. Zdziwiłam się już po pierwszych stronach. Okropny opis, jak mieszkańcy Protektoratu, przepełnieni i żalem smutkiem muszą co roku składać w ofierze najmłodsze dziecko z miasteczka... ( I tu się pojawiła myśl czy to faktycznie dla dzieci.)


Tego roku mieszkańcy jak zwykle zostawiają małą dziewczynkę na leśnej polanie, skąd ma ją zabrać zła wiedźma. Faktycznie zjawia się czarownica Xan, jak co roku zdziwiona tym ,że ludzie porzucają niemowlę w lesie zabiera dziecko i opiekuje się nim, a gdy jest głodne karmi światłem gwiazd. Xan przez przypadek, zapatrzona na słodką buźkę, sięgnęła po światło księżyca, przez co splątała los niemowlęcia ze swoim.Co stawało się z dziećmi zabieranymi przez czarownicę? Jak światło księżyca wpłynęło na życie dziewczynki? Co się stało z matką, która oszalała po tym jak zabrano jej niemowlę? Musicie przeczytać sami

Nie mogłam się oderwać od czytania. Piękna książka dla dzieci pokazująca przeciwstawienie dobra i zła, magię towarzyszącą małej bohaterce oraz jej niebanalnych przyjaciół małego uroczego smoczka oraz mądrego potwora z bagien. Ukazane jest tu również jaką siłą jest manipulacja, władza, strach.

"Wiedziała, że opowieść może przedstawiać prawdę, ale może też kłamać. Opowieści można naginać, wykręcać i zaciemniać. Kontrolowanie opowieści daje władzę."



Książkę wręcz wchłonęłam i zapewne do niej kiedyś wrócę. Zapewne w najbliższej przyszłości wezmę się za kolejną książkę autorki - "Syn wiedźmy"













Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przygody misia Kazimierza

Przygody misia Kazimierza🐻 Autor: Paulina Wilk Ilustrator: Zosia Dzierżawska Wydawnictwo: Wilk & Król Oficyna Wydawnicza ISBN: 978-83-9358-370-6 Czerwcowym zadaniem w wyzwaniu czytelniczym było przeczytanie książki dla dzieci. Wybrałam "Przygody misia Kazimierza" z biblioteczki mojego synka. Czytałam ją synkowi na dobranoc nie po raz pierwszy. Autorką książki jest polska dziennikarka, reportażystka i pisarka Paulina Wilk, która została wyróżniona w 2012 Nagrodą Bursztynowego Motyla im. Arkadego Fiedlera dla najlepszej polskiej książki o tematyce podróżniczej za "Lalki w ogniu. Opowieść w ogniu." Miś Kazimierz jest małym pluszowym misiem, który mieszka w wielkim sklepie w koszu wraz z innymi, identycznymi misiami. Nie chce być zwykłym chce być wyjątkowy, dlatego postanawia wyrwać się ze sklepu i zacząć swoją przygodę. Udało mu się to i w efekcie ląduje przed drzwiami sympatycznej Ani, u której zamieszkał. Książka opowiada o poszukiwaniu siebie, swoje

Topiel

Topiel Autor: Jakub Ćwiek Wydawnictwo: Marginesy I SBN: 978-83-66500-29-7 Już od dawna planowałam poczytać coś Jakuba Ćwieka. Uwielbiam fantastykę, więc planowałam jako pierwszy zasmakować cykl rozpoczynający się od książki "Kłamca". Okazało się, że niedawno wyszła jego nowa powieść - Topiel, która dodatkowo nie została opisana jako fantastyka tylko kryminał, thriller co mnie dodatkowo przekonało do sięgnięcia po tą książkę. Akcja książki osadzona jest w Głuchołazach w 1997 roku podczas tak zwanej powodzi stulecia. Wakacje przeżywamy z czwórką nastoletnich chłopców. Józek przyjechał na wakacje do dziadków, jednego dnia Darek, jego kuzyn zapoznaje go ze swoimi kumplami, Grześkiem i Kacprem podczas gdy wybrali się na akcję na papiernie. Chłopcy jak co miesiąc wykradają niesprzedane magazyny. Zazwyczaj są to komiksy, lecz czasem zawijają dla siebie czasopisma dla dorosłych z roznegliżowanymi kobietami. Mimo tego, że stworzyli zgraną paczkę zdarzają się między nimi zgrzy